tisdag 2 april 2013

Nytändning på typiskt mitt vis

Efter en helg borta, en tentavecka och en påskhelg så körde jag igång med träningen idag igen. En typisk grej för mig att jag måste testa något nytt i samband med en rivstart. Förra veckans vägning och mätning var ingen höjdare, trots 10 dagar sjukdom och 7 dagar tentavecka (alltså ingen träning) så blev jag otroligt besviken över att alla siffror stod stilla mot förra månaden. Så nu kör jag igång med flera nya saker.

1. Squat challange! Började idag med 50 squats och ökar med fem st varje dag i en månad.
2. Periodisk fasta, det innebär att man inte äter mellan 20:00-12:00 och således bara äter under 8h. Ska börja testa med detta typ 3 dagar i veckan, så får vi se hur det känns.
3. Caseinpulver, som ska bli caseinpudding när sötsuget slår till.
4. Nya löpartights, fullånga så jag ska börja ta mig ut på mina 5km-rundor igen, trots att det fortfarande är lite småkyligt. Och ett nytt linne i en färg jag ALDRIG nånsin trodde att jag skulle bära :P + en träningsväska. 3 för 2 på stadium och en alldeles för snäll Marcus som ville skämma bort mig <3 svårt att ta emot all omtanke ibland! Utan honom hade jag aldrig orkat kämpa vidare när jag egentligen bara vill gräva ner mig och aldrig gå upp igen.

Idag blev det alltså träning, lite intervaller på löpbandet. Lite situps av olika slag, lite träning för armar och bröst och så squatsen då. Lite hattigt pass men brände av 523kcal under det 55min långa passet och det kändes skönt att få svettas lite. Imorn blir det nog en utomhusrunda, min vanliga på 5km. Ska jobba 9-14:30 så det blir nog ganska friskt att komma ut på eftermiddagen.

Nu ska jag slappa i soffan, läsa lite deckare och gosa med hundskrället. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar