onsdag 3 april 2013

Caseinpudding!

Herregud säger jag bara! SÅ GOTT! Jag köpte caseinpulver igår som sagt, och det kan ha varit mitt bästa beslut nånsin.

0,5dl pulver (15g)
0,5dl mjölk
rör ihop och ställ i kylen, toppa sedan med det nedan.
1dl hallon
1msk kvarg 0,3%
= 120kcal

Passar perfekt efter träningen, som efterätt, mellanmål eller vad som helst! Om jag inte hade vetat att jag ska äta middag inom nån timme hade jag nog gjort dubbla dendär portionen, för det är egentligen en halv portion men jag kanske gör en till ikväll i stället ;) så sjukt gott! Alltså, jag tjatar, så gott! Det smakar precis som chokladmousse!

För övrigt så var jag precis ute på årets första uterunda, och fyfan vilket underlag! Lerigt, blött, geggigt :P men jag tog mig igenom mina 5km på 39min, det är 5min sämre än mitt PB. Det är bara att fortsätta svettas! Jogging kan vara det jag är absolut sämst på, jag har inget löpsteg och ingen vilja. Jag ser mest ut som en zombie i löparskor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar