söndag 14 april 2013

A small step for human kind, but a huge leap for me!

Idag sprang jag 1,5km! Alltså, utan att stanna, utan att gå, jag bara sprang! Eller snarare kanske det heter jogga, jag måste kolla upp det där. Jogga, springa, löpa, vad är egentligen skillnaden? Jag tog mig framåt i 10km/h på löpbandet, vi får väl se vad det kvalificerar sig till.
...........
Efter ett par minuter googlande så säger wikipedia att jogga är 9.7km/h eller långsammare, och allt över 9.7km/h (eller ~6min/km om man föredrar att skriva på det viset) är löpning/springa. Då kvalificerar jag mig till löpning med mina 1,5km på bandet i dag! Woho! Det är en stor grej för mig! Det tog 9min40s typ, och det är extreeeeemt länge för mig att hålla löpsteg utan att gå ner och gå snabbt. Nästa gång kanske jag försöker mig på 2km :)

1 kommentar: