söndag 24 februari 2013

Ny vecka

Imorn startar ännu en ny vecka och det blir faktiskt lite nyheter i träningsform också!

Imorn ska jag på kettlebellträning med instruktör, ska bli spännande då det är ett pass jag inte testat på innan. Man är bara tre personer + en instruktör som tränar med kettlebells i 55min. Jag använder mig litegrann av kettlebells när jag gymmar men det ska bli roligt att få en hel massa nya övningar! Men jag funderar starkt på att köpa ett par träningshandskar, det tär fruktansvärt på handflatorna med de flesta former av gymmaskiner eller exempelvis kettlebells. Så det kanske blir ett inköp av ett par såna imorn när jag ändå ska ner på stan och lämna in några tentor på högskolan.

I övrigt är jag inbokad på ett 07:00 spinningpass innan föreläsningen på onsdag, likaså på fredag. Sen får vi väl se vad det blir för andra träningspass. En sak som är säker är att det är så himla skönt när man har kommit igång med träningen efter en tids uppehåll, semestern i mitt fall. Och vågen visar ju det också även om det är små steg, -0.7kg denna veckan. Nu i veckan tog jag helkroppsbilder som jag tänkte jämföra med om en månad, ska bli spännande och se om det är någon förändring :)

Men nu är det dags att skriva klart det sista på omtentan och sluta drömma om veckans träning.

1 kommentar:

  1. Helt klart värt att köra handskar med kettlebells! Annars har du snart ingen hud kvar :p

    SvaraRadera