söndag 24 februari 2013

Ny inriktning

Jag har haft lite tankar på att göra dethär till min träningsdagbok. Jag behöver någonstans att logga min utveckling inom träningen och kanske är detta rätt forum. Jag kör en testperiod där bloggen får handla om träning, kost och hälsa. Kanske kan det bli ett mer konsekvent skrivande här :)

Nedan är en bild från fredagens spinningpass. Att välja mellan sovmorgon eller ställe klockan på 06:00 för att i minusgrader traska ner till gymmet är egentligen inget svårt val, jag vet ju att jag innerst inne mår bäst av att träna! Så i fredags blev det iaf ett morgonpass, 45min spinning. Jag hoppade av cykeln i stretchen för att jag kände spyan upp till öronen ungefär :P Tanken var att köra slut på magmusklerna efter passet, men en extrem huvudvärk satte stopp för det. Men jag är glad att jag fick de 45min spinning i varje fall!

När det är så tidigt så kan jag verkligen inte äta frukost, vilket innebär att alla tidiga träningar görs på tom mage. Men frukosten efteråt blir så jäkla god å andra sidan! Denna gången blev det en kvargsmoothie med hallon. Så gott! 

Till vänster i bild: klockslag när träningen startade och hur länge den pågick. Dvs, jag satte igång pulsklockan 07:03 på morgonen och sen stängde jag av den 45min30s senare.
I mitten: Min högsta, lägsta samt medelpuls.
Till höger i bild: Kaloriförbrukning. Detta är baserat på min ålder, vikt, längd och såklart pulsen då. Den mest rättvisa mätningen av kaloriförbrukning är just att ha en pulsmätare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar