måndag 25 februari 2013

Dagens träning: kettlebells!


Här är dagens siffror, ett bra pass för att vara styrketräning! Fick upp pulsen ordentligt och därmed också kaloriförbrukningen. Dagens pass var alltså kettlebells i 55min (eller ja, 52min33s). Instruktören var riktigt bra och vi var bara två personer så jag fick feedback på varje övning vilket kändes bra, det är lätt att lyfta fel när det är tungt annars! Märkte också snabbt vilka muskler jag inte är speciellt stark i, vilket är typ alla armövningar. Ben är det inget fel på däremot. Att dessutom får höra instruktören utbrista "äntligen någon som är lite rörlig i lederna!" kändes roligt och får mig att ta i lite extra i benböjen. För att summera mitt första kettlebells-pass så kommer jag verkligen att gå på fler av dessa pass! Jag var spyfärdig på vägen ut från gymmet och fick ta en blodsockerhöjare i form av Froosh (färskpressad frukt och bär).

Dagens matintag:
Frukost: 1 risifrutti
Lunch: 2 grönsaksbiffar, ~2,5dl ris (kokt), kokta ärtor, champinjoner och ca 1dl matyoghurt
Mellis: 2 msk osockrat jordnötssmör
Innan träning: 1 köttfärsbiff med lättkesella
Efter träning: 1 Froosh
Middag: 1/2 laxfile, 1dl fetaoströra (fetaost + lättkesella + vitlök + citron), sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar