lördag 9 juli 2011

Remember you're lucky!

Jag glömmer aldrig hur bra jag har det, hur lycklig jag är och hur glad jag ska vara för att just jag är jag! Att komma hem från en arbetsdag och mötas av tre stora, röda, fina rosor gör vilken flicka som helst glad och sprallig ända ut i fingertopparna!

Att varje dag vara så lycklig, inte ytligt lycklig utan verkligen innerst inne, det slår allt annat. Jag kan vara trött och grinig efter jobbet, jag kan vara irriterad. Men då brukar jag tänka efter, och jag kommer fram till att jag har ju ingen anledning att fortsätta sprida all negativ energi. Då brukar jag mjukna, och det går ganska fort.

Det är svårt att beskriva känslan jag går runt med största delen av dygnet. Det är som när man gungar och är allra högst upp, magen kittlar och man känner sig lätt som en fjäder. Och även om molnen är högt högt ovanför så känns dom så nära att man nästan kan röra dom.

Och nu kommer jag låta ego, men jag förtjänar varenda sekund av lycka! För jag är faktiskt orsaken till min egen lycka, ingen annan än jag själv har tagit mig dit jag är idag. Det är jag, men hjälp och stöttning av nära och kära, som har valt min väg i livet. Det är jag som valt ditten och datten och bara JAG kan styra mitt eget liv. Och bara jag kan också styra mig egen lycka. Jag hoppas att alla känner samma sak, att ni är värda all lycka ni kan få och om ni inte får någon, gör ett val så du får den. Det finns alltid en väg :) Att min väg blev till Eskilstuna och Marcus är jag lyckligare över än något annat!

1 kommentar: