tisdag 12 juli 2011

Huvud axlar knä och tå

Ja igår bar det av mot crossbanan igen efter en månads ofrivilligt uppehåll. Och det var så himla kul! Men idag är jag riktigt blåslagen alltså. Ramlade ett par gånger och flög lite hit och dit. Flög över ett hopp och fortsatte sen flyga över styret också :P Så där kraschlandade jag på vänsterarmend så jag är helt mörbultad från axeln ut till fingertopparna. Och jag har ännu inte tillräckligt med fart genom banan för att kunna hoppa över alla smågupp så där åker ju nacken som en nickedocka fram och tillbaka, så nacken har fått sig ett par törnar den med. Men värst är nästan benhinnorna som gör ont av bara hellskotta alltså. Tränade på gym i lördags, var ute på en joggingtur i söndags och så crossen igår då. Det tär på kroppen när man inte tränat på en månad. Så idag blir det nog "vila", ska ju jobba så direkt mycket vila lär det ju inte bli men ändå. Ingen inplanerad träning kan jag ju säga iaf :)

Men jag har nu satt igång med att sakta men säkert försöka skärpa mig och tappa lite onödiga kilon. Så jag ska försöka hålla igång träningen åtminstone tre gånger i veckan. Gym, jogging, cross eller vad det nu blir. Och så inga kakor på vardagarna ;) Mitt största problem :P Ska försöka att inte gå ALL IN utan bara ändra lite grann så jag inte tröttnar. Annars blir jag sådär att jag gör allt på en gång. Tar bort fett och kolhydrater ut kosten, slutar äta laktos och frukt, tränar 6 gånger i veckan, och till sist tröttnar jag och går tillbaka till gamla livsstilen igen. Inte så smart, så nu ska jag chilla lite med det. Så söndagens efterrätt blev detta: en fruktsallad på äpple, päron, apelsin, vindruvor, vattenmelon, galliamelon, färsk ananas, färska hallon och så en liten bit Lightglass. Supergott och "nyttigt" och fullspäckat med vitaminer och antioxidanter.

Men nu ska jag fortsätta att morgonmysa här i sängen innan jobbet börjar vid 11. Idag bara njuter jag av en sovmorgon och vara superslapp innan jobbet. Härligt! Ha en superbra dag alla ni där ute! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar