fredag 15 juli 2011

Fredagsmys, på mitt vis.

Fredag! Äntligen fredag!

Dagen började vid 7 som sagt, upp och tvätta och torktumla. Däremot blev det ingen träning eftersom jag fortfarande har magknip av någon konstig anledning :/ Så jag låg kvar i sängen och sov mellan tvättiderna. Vid 11 så började arbetsdagen för min del och den var riktigt riktigt lugn, så himla skönt att avsluta veckan med en såpass lugn dag. Slutade vid 18 och cyklade då hem, handlade lite grejer på vägen och satte igång med bullbakandet. Såhär ser det ut när jag är igång i köket och bakar bullar :P Nu är det bra mycket renare kan jag säga, har städat upp efter mig och bullarna står på svalning. Det blev vaniljbullar som jag aldrig gjort innan, och dom blev helt okej. Och sen gjorde jag kanelbullar fast med lite surdeg i och dom blev också bra :) Dagens I-landsproblem blir hur jag ska förvara dom, och vem som ska äta dom? Allt pärlsocker kommer ju ramla av om jag bara lägger dom i påsar, men jag har ingen tillräckligt stor låda för att dom ska få plats. Och vad gällande ätandet så är jag inte speciellt sugen på bullar och BORDE inte äta bullar heller. Så vad ska jag göra med dom? Kanske hinner köra dom till svärföräldrarna/svärmorföräldrarna imorn innan vi åker till Sthlm? Annars så kan man ju alltid mata änderna med dom :)

Nu är det snart dags att sova känner jag, men först jag ska duscha (igen) eftersom jag luktar solarium. Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar