tisdag 1 mars 2011

Kitchen Aid

Sitter och dreglar över Kitchen Aid och alla olika maskiner dom har. Nu funderar jag bara över om det är en assistent eller en matberedare som är mest användbart..
Assistenten använder man ju till att baka bröd, kakor, vispa grädde osv. Matberedaren kan man ju mixa röror, hacka grejer, göra smördeg osv i. Känns som att man skulle få lika mycket användning av båda.
Jag vill iaf absolut ha nån av dom! Och röd ska den va :)
Matberedaren kostar runt 4500kr och assistenten runt 5000kr, dyra leksaker! Kanske kan unna mig en när jag fått första lönen i sommar? Det ser jag i såna fall fram emot, har ju blivit en riktig bakgalning.
Mazarinerna jag bakade i söndags var tydligen populära på Marcus jobb, alltid roligt när folk tycker om det man gör. Letar inspiration till vad jag ska göra nästa gång, tyvärr kommer det nog dröja ett tag.. Nu träffar jag ju inte Marcus förrän nästa helg till TA-mötet i Stockholm, så då kommer vi inte ens vara hemma i Eskilstuna :/ Men jag kanske kan få baka till Gluffs om han kommer hit i helgen, det är ju så mycket roligare att baka till andra än bara sig själv, dessutom är det ju ganska onyttigt om man skulle få för sig att käka allt själv :P

Men näe, nu hoppas jag att tiden kan snabba på sig lite, vill ha vår och sommar nuuuu!!! Vill inte ha denna iskyla längre, vill kunna gå utan jacka och inte ha torra händer dygnet runt och vill inte behöva se ut som en tomat för att det är så kallt. Nä usch, nu vill jag ha värme!

Sov gott där ute, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar