torsdag 10 januari 2013

Ett ögonblick av panik

Självklart skulle det hända när jag är ensam hemma dessutom. Inatt vaknar jag helt plötsligt av en hostattack, en sån riktig hostattack som för det första gör att jag inte kan andas och som för det andra gör att jag kräks, vilket i sin tur inte gör det enklare att andas heller. Så mitt i natten, ensam hemma, känner jag under några sekunder att om jag inte får till ett ordentligt andetag SNART så kommer jag svimma. Hjärnan är en fin mekanism som verkligen förstår dethär med att tänka snabbt i krissituationer och jag får följande scenarion uppspelade för mig i huvudet:

Jag försöker ringa 112 men dom hör mig inte för jag kan inte prata - död
Jag springer ut på gatan och försöker få tag i någon - mitt i natten, folktomt, iskallt, jag kommer dö
Jag springer ut i trapphuset och knackar på hos grannen - jag är naken, hade ju varit sjukt pinsamt att väcka grannen när jag är naken, måste klä på mig, kommer hinna dö
Ringer Marcus - vafan ska han göra? Jag kommer dö

Sen fick jag ett andetag. Slutet gott allting gott!

1 kommentar:

  1. Men åh.. du får inte skrämma upp mig sådär.. jag är likadan och nu i slutet av jan ska Tobbe jobba i jönköping i en dryg vecka.. Kommer hinna dö under tiden :p

    SvaraRadera