onsdag 9 januari 2013

Dag 08: Ett minne som gör mig glad


Ett minne som gör mig glad är minnet till denna bild. Den är tagen nångång i mellandagarna 2010 när jag och Marcus är på Koh Phangan. Här är vi påväg från partystaden Haad Rin för att ta moppen längre upp på ön där det är mycket finare och trevligare, det är bara det att vägarna på Koh Phangan är TVÄRBRANTA. Så branta att vår moppe inte klarade sig upp för backen med oss på, inte med Marcus på heller utan vi fick helt sonika hoppa av båda två och pressa moppen upp för backarna. Jag som satt bak fick ju ha vår tunga väska på ryggen och att gå upp för tvärbranta backar med en jäkligt tung rygga var bara skrattretande. Speciell i dom backarna där Marcus kunde sitta på moppen och puttra upp i 1km/h brevid mig som stånkade och stönade för att inte ramla baklänges ner för backen :P Det blev många skratt och mycket svett den dagen och detta minnet gör mig väldigt glad för det påminner mig om alla äventyr jag faktiskt får uppleva som många andra missar :)

1 kommentar: