fredag 4 januari 2013

Dag 03: Min tro


Min tro är lite av common sense i mina ögon. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Sen tror jag att man återföds i en ny kropp efter att man har dött. En själ är helt enkelt för otrolig för att bara bli en hög med aska när det finns så mycket mer man kan uträtta under fler år. Jag tror på big bang och att en mygga kan återfödas som en människa och vice versa. Men om det är någonting jag väljer att inte diskutera så är det tro, folk är i regel för trångsinta för att försöka sätta sig i andras sits och förstå andras tankar, så jag brukar låta det vara helt enkelt :) 

Jag tycker att alla har rätt att tro på vad de vill, men när tron blir till grund för krig vet jag inte om jag är så säker på vad jag tycker längre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar