söndag 16 december 2012

In a place far far away

Den preliminära resplanen är nu satt!

16 Jan: Flyget lyfter från Arlanda
17 Jan: 09:15 framme i Manila, byter flyg till Puerto Princesa. Framme 12:00
18-30 Jan: Filippinerna (Palawan mer precist)
30 Jan: Flyger från Manila till Kuala Lumpur (Malaysia)
1 Feb: Flyger från Kuala Lumpur till Langkawi
3 Feb: Båt från Langkawi till Koh Lipe (Thailand)
6 Feb: Båt från Koh Lipe till Koh Bulon
9 Feb: Båt från Koh Bulon till Koh Lanta
13 Feb: Båt från Koh Lanta till Krabi. Flyg från Krabi till Bangkok
15 Feb: Flyg från Bangkok till Arlanda

Vi kommer alltså bränna av 3 olika länder varav 2 är nya för mig! Och jag och Marcus som sagt att vi aldrig skulle åka tillbaka till Thailand igen, vi kan inte hålla oss ifrån det stället ändå :P Thai-maten är ju svårslagen ;) + att vi inte har varit på Koh Lipe och Koh Bulon innan, så det blir två nya öar! Men jag ser verkligen fram emot Filippinerna, det ska vara så himla fint vatten för att snorkla/dyka och jag ser fram emot dykningen enormt mycket! Var så längesen jag dök nu att det riktigt kliar i fingrarna! Ska bli häftigt att få se Kuala Lumpur också, storstäder är ju inget vi besöker så jättaofta. Bangkok blir det ju alltid ett givet stopp innan flyget hem dock, lite sista shopping och gatumatsätande innan man sätter sig på planet mot kylan.

Men ja, nu är det sovdags. Det är 31 dagar tills vi åker och en massa saker kommer hinnas med i mellan. Jul om en vecka, mellandagarna (som förhoppningsvis ockuperas av snöskoterutbildning eller allra minst skidor) och nyår! Saker som jag inte upplevt i Sverige på många många år :)

Nästa vecka kommer upptas av en JÄKLA massa tentaskrivande. Har en komplettering som ska lämnas in till 22 dec, en skriftlig inlämning på redovisningen jag höll i fredags och så en hemtenta som ska in 3 Jan. Ner med näsan i böckerna och all in bara, kommer vara slut efter denna perioden!

Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Åh, det låter ju helt fantastiskt! Sitter här och blir fett avis :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först måste vi hinna njuta av jul, mellandagar och nyår! :)

      Radera