söndag 21 oktober 2012

Nya toner

Äntligen! Woho! Vi fick ju som sagt äntligen tummen ur och köpte tyg till nya gardiner i förra veckan och i fredags sydde jag klart dom. Idag fortsatte eftersom det tillochmed fanns tyg över till en kudde. Jag är så himla nöjd! Jag var jättenogrann med gardinerna eftersom det ändå handlar om ganska mycket pengar för ett par gardiner, men så himla bra blev dom. Värt varenda minut och krona! Det var längesedan jag sydde något men det är ju himla roligt, jag borde sy mer. Men vad ska man sy? Det blir nog fler kuddar till sofforna iaf, enfärgade i accentfärger till gardinen. Hösten gör mig inredningssugen! Det beror väl på att vädret blir sämre och att man då spenderar mer tid inomhus och kan behöva lite förändring helt enkelt.

Jag har också fått upp halva tavelväggen idag, så under morgondagen kommer den definitivt vara uppe på väggen. Skönt! Nu är det bara problemet med den största ramen som jag skulle göra en rolig och snygg grej med, men jag har inte hittat rätt grejer och därför läggs detta lite på is tills vidare. Ska se om det finns något annat jag kan göra med den så länge. Blir till att leta runt på nätet efter rätt grejer alternativt nya idéer :P Ska i alla fall bli roligt när Marcus kommer hem från Bucharest och får se vad jag har hittat på medans han varit borta :) Jag tror han kommer gilla det! Eller det håller jag tummarna för iaf :P

Nu väntar jag på min megastora virknål som jag beställt från USA också, så att jag kan börja virka mina underlägg.

När man sysselsätter sig med sånt här så är inte hösten så illa ändå. Finns massa tid för pyssel dessutom, man gör ju allt för att slippa plugga! Usch ja, nä, det är bara att köra på. Nu är det sovdags!            

1 kommentar:

  1. Jättesnygga gardiner. Och så duktig du är, sömmerska i fjärde generation ju.

    SvaraRadera