måndag 1 oktober 2012

Att få tummen ur


Jag har länge tänkt att jag vill göra en fotovägg i vårat vardagsrum, vi har en perfekt vägg som bara skriker efter att få något som pryder den. Nu känns det som att jag äntligen kommer få tummen ur och faktiskt börja med dendär fotoväggen. Vi var nämligen på en lägenhetsvisning igår, och jag hade höga förväntningar! Lägenheten såg så otroligt vacker ut med högt i tag och pardörrar och lite antik känsla. Men nä, tummen ner sa vi bara. Den var gammal och vacker visst, takhöjden är otrolig och det var stora rymliga rum. Men så hade dom "fulrenoverat" som vi kallar det, när man bara målar över eventuella kablar, eller inte slipar dörrarna innan man målar på ett nytt lager, eller slänger upp en snygg tapet i köket medan skåpluckorna börjat gulna. Det var också mycket jobb, vi hade behövt slipa av alla fönsterkarmar och byta ut fönsterbrädor. Även alla vitvaror var utdaterade och ja, hela köket hade man behövt riva ut om vi skulle blivit nöjda. Och då var det helt enkelt inte värt den summan som den låg ute för. Men det värsta för mig var golven. Jag är besatt av fina golv! Älskar vår nuvarande lägenhet för den sakens skull, Marcus tog sig tiden att slipa av golvet och vaxa det så det är helt underbart att gå eller kolla på. Så nä, jag vart lite lack att vi inte gillade den. Därför kände jag att då måste jag ta tag i något här hemma tills vidare!

Fotoväggen vill jag ska vara ett tio-femtontal ramar av olika stil, helst ingen som är lik den andra, med bilder från våra resor, på oss, på familj, och kanske någon form av "konst". Jag har hittat de flesta ramarna från IKEA i mitt lilla kollage här över (vilket också var mitt första kollage någonsin i photoshop :P). Men jag vet att SIA har en otroligt vacker ram som jag gärna vill ha om jag hittar den. Jag ska nog scouta lite på stan om jag hittar någon fin ram på något antikvariat eller så. Ser fram emot ett litet projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar