torsdag 6 september 2012

Back on track

Första veckan av terminens föreläsningar är över, det är svårgreppade kurser än så länge. Flummiga lärare, vissa är bra, vissa är urtrista att höra malandes 6 timmar. 

Hur som helst har det varit roligt att få träffa klasskamraterna igen! Lite (enorma mängder) rutiner har man ju hunnit komma in i också, jag är helt slut om kvällarna när det är läggdags. Upp vid 07, mata hund, ut med hund, mata mig själv, skolan börjar 09, skolan slutar 16, hem till hunden, ut med hunden, mata hunden, någon form av träning, laga middag, äta middag, fixa lunchlåda, sova, repeat :P Men det är skönt!

Jag har kommit igång med träningen ordentligt sedan vi kom hem från semestern, och nu börjar jag känna lite resultat så då blir man ju taggad såklart. Idag fick jag tyvärr avboka träningen eftersom jag inte kände att jag kunde eller ville lämna Ida-Lovisa ensam ännu en timme. Men med alla hennes promenader har jag ju ändå varit ute i tre timmar idag ändå, så nån form av "aktiv vila" kan man ju se det som i varje fall. Får försöka hinna med åtminstone ett träningspass till denna veckan, helst två.

Imorn är jag "ledig", det vill säga inga föreläsningar. Men jag ska ju vara hemma och läsa egentligen, men eftersom vi inte riktigt fått böckerna än som vi beställt så blir det bland annat en tur till IKEA med Laura och Piffen. Nu när hösten börjar smyga sig på är det bäst att ladda upp med värmeljus :P

Och nu måste jag som slutkläm på detta inlägg slå ett slag för falafeln! Denna underskattade rätt, jag glömmer bort hur gott det är mellan gångerna jag lagar det. Men varje gång så äter jag det med glädje flera dagar i rad. Igår åts det med fullkornswrap, idag till lunch med. Och middagen blev falafelsallad med bland annat nektariner och fetaost. Yummie! Man får inte glömma specialsåsen heller, den enklaste som finns. Matlagningsyoghurt, pressad citron, salt och gult currypulver. Ja! Helt skevt, jag har aldrig ätit eller lagat nåt med gult currypulver förutom just denna kalla sås, men den är så himla god!

God natt säger jag nu, ska gosa med hunden och längta efter Marcus som jobber över i Stockholm. Imorn är det fredag, då blir det fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar