onsdag 7 september 2011

Jag är lyckligt lottad!

Jag har en riktig prins till pojkvän! När blombutiken inte hade 365 rosor så fick han nöja sig med 42 ;) Jag och Marcus har officiellt varit tillsammans i 1 år den 31 aug, förra veckan med andra ord. Även om det var love at first sight för min del, och han räknade oss som ett par bra mycket tidigare än 31 aug så blev detta ändå datumet som är officiellt :) Jag blir alldeles varm inombords när jag tänker på honom! Även om det har varit mycket jobb och fokus på annat än på oss den senaste tiden, så har vi det ändå väldigt bra. Han stöttar mig, pushar mig och bryr sig om mig. Och jag hoppas att han ser att jag stöttar, pushar och bryr mig om honom exakt lika mycket.

Jag håller fortfarande på att lär mig dethär med att vara sambo, att hans saker är mina och mina saker är hans. Att vi köper saker gemensamt, att vi hanterar ekonomin gemensamt, att vi tar beslut gemensamt. Men oboy vad jag tycker att det är skönt! Och att jag vågar ta hjälp av honom kring beslut, att vi pratar om våra planer för helger, resor, när vi är borta från stan etc. Jag trivs verkligen i sambolivet, även om det är a learning progress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar