fredag 6 maj 2011

Helg, eller?

Ja idag är det fredag och ikväll börjar helgen! Även om jag ska jobba mina första pass på Parken Zoo i helgen så blir det ändå bra. Det är korta pass, bara 10-14 både lördag och söndag. Lite tråkigt att det inte är mer jobb men nu ska jag bara in och visa framfötterna så att jag får jobba mycket mer!

Efter jobbet på lördagen så cyklar jag ut till svärföräldrarnas hus i Mesta, blir lite altanbyggande och kvistlackande innan det vankas grillning och handbolls-final hos svärmorföräldrarna. Och söndagen blir det nog fika med Marcus syskon, inte helt bestämt än. Jag ska nog passa på att baka en brownie med fudgeöverdrag, det lät så ruggigt gott! Om jag bakar den så slänger jag upp receptet!

Idag är det mest fix och trix som gäller. Har en lång lista på saker som ska göras:
Boka tvättid, det är hur mycket tvätt som helst. Massor av lakan och handdukar dessutom
Flytta ner saker från lägenheten till källarförrådet, typ 5 stora kassar och lådor
Slänga in allt skräp i lastbilen så ska marcus köra iväg med det till tippen imorn
Vattna blommorna, alla stackars blommor är nästan uttorkade
Städa undan i köket, ser ut som ett bombnedslag :P
Lämna tillbaka hyrfilm, ska cykla ner och lämna den sen
Storhandla, ska nog be Marcus syster som har bil att åka och storhandla med mig om hon inte har annat för sig

Det är nog det mesta jag ska göra idag :) Som jag kommer på just nu iaf

3 kommentarer:

  1. Ett nytt liv ser det ut som. :)

    SvaraRadera
  2. Hur känns det nu då? Fröken nästan-stockholmare =P

    SvaraRadera
  3. Ja det blir lite av ett nytt liv :) men jag gillar det papps! Du får komma upp och hälsa på snart :)

    Helena: jodå, det känns allt bra att vara "nästan-stockholmare" :P storstan är inom räckhåll liksom :P

    SvaraRadera