söndag 23 januari 2011

Vem är jag?

• Dag 1 – Vem är jag?
• Dag 2 – Här bor jag.
• Dag 3 – Mina föräldrar.
• Dag 4 – Det här åt jag idag.
• Dag 5 – Vad är kärlek.
• Dag 6 – Min dag.
• Dag 7 – Mina bästa vänner.
• Dag 8 – Ett ögonblick.
• Dag 9 – Mitt jobb.
• Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
• Dag 11 – Min syster.
• Dag 12 – I min handväska.
• Dag 13 – Den här veckan.
• Dag 14 – Min syn på framtiden.
• Dag 15 – Mina drömmar.
• Dag 16 – Mitt liv som bonusmamma.
• Dag 17 – Mitt favoritminne.
• Dag 18 – Mitt namn.
• Dag 19 – Detta ångrar jag.
• Dag 20 – Den här månaden.
• Dag 21 – Ett annat ögonblick.
• Dag 22 – Det här upprör mig.
• Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
• Dag 24 – Det här får mig att gråta.
• Dag 25 – En första.
• Dag 26 – Mina rädslor.
• Dag 27 – Min favoritplats.
• Dag 28 – Det här saknar jag.
• Dag 29 – Mina ambitioner.
• Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Snor faktiskt listan från en väns blogg, http://www.deazid.se/, tänkte att jag kunde i alla fall försöka skriva en varje dag :)

Sååå...

Vem är jag?
Jag är Aliz Siri Junebro Nilsson, född 7 december 1990 på Uddevalla sjukhus. Uppvuxen i ett gult hus som för mig alltid kommer att vara Gula Huset men faktiskt hette Mörkret. Jag växte upp och var en jäkligt levnadsglad liten tjej fram tills tonåren. Bar på mycket ångest och ilska som ibland fick dåliga utslag men för det mesta var jag nog ändå glad.

Nu för tiden är jag fortfarande en väldigt glad person, försöker ta livet med en klackspark och se allt från den ljusa sidan. Försöker att varje dag utmana mig själv i allt jag gör, komma på nya saker att fylla min tillvaro med.

Min favoritfärg är nog röd. Eller vit, kanske blå. Eller kanske en kombo av alla tre. Jag äter allra helst mackor, kakor, godis och annat som egentligen inte är speciellt bra för kroppen (eller vikten :P). På tv tittar jag alldeles för mycket, mest hela dagarna, men det trivs jag med. Jag är en fd datornörd, det blir der inte mycket av nu för tiden dock, universitetet tar alldeles för mycket tid. Ja just ja, jag pluggar på universitetet. Lärarprogrammet, men det vet jag inte ritkigt vad det ska bli av, men än så länge är det där jag spenderar vardagarna. Mattelärare och hemkunskaplärare.

När jag inte pluggar gillar jag nog det mesta, försöker träna litegrann, även om det är roligare att äta kakor såklart. Läser mycket böcker det finns bra sådana. Umgås allra helst med vänner eller pojkvän, pojkvännen är lite dåligt placerad i Eskilstuna dock.. Men det blir att man får ses på helger och när det annars går att få ihop med bådas scheman och det funkar bra än så länge :)

Ja.. Vem är jag? Jag är en helt fantastisk tjej, för det finns inte många som mig! (jantelagen dra åt hellskotta :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar