måndag 8 april 2013

Periodisk fasta

Har kört denna periodiska fasta i en vecka nu och jag är riktigt nöjd. Min tanke från början var att hålla mig till 16/8 fasta (16h fasta, 8h äta) runt 3 dagar i veckan, men det känns så himla skönt i kroppen att jag antagligen kommer köra på det mer eller mindre jämt. Denna vecka har jag avstått två dagar från PF, onsdag och lördag. Och det beror på jobb och att jag helt enkelt var lite tveksam till om jag skulle "klara" det. Jag vill inte råka ut för ett bakslag så som att jag skulle få blodsockerfall och svimma som jag lätt gör. Men det fina med PF är att just blodsockret stabiliseras! Jag är alltså grymt nöjd och tänkte ge exempel på hur en dag ser ut för mig nu, idag såg det ut såhär

07:00 Vaknar
08:00 Dricker 0.5l vatten
09:00 Föreläsning
09:15 Dricker ~0.5l te med sötningsmedel
10:30 Dricker en mellan kaffe med en skvätt mjölk och sötningsmedel.
12:00 Föreläsningen är slut, äter 2 skivor rågbröd med smör och ost.
13:00 Träning
14:30 Lunch! Gårdagens svampsoppa <3
17:30 Ett lätt mellanmål, en macka eller nåt liknande
19:00-20:00 Middag! Och eventuellt 1/2 portion caseinpudding
22:00-23:00 Godnatt!

Typiskt mig med massa hittepå som periodisk fasta och sånt tjafs, att bara äta och träna "normalt" är inte så jag jobbar :P Men men! Det är ju sån jag är! Jag kanske växer ifrån tjafset så småning om ;)

1 kommentar:

  1. Jag testade din HIIT träning igår och idag på gymmet :) Vågade inte ritkigt köra fullt ut då jag är lite osäker på löpbandet fortfarande och tycker det är lite läskigt att hoppa av och på i full speed men körde på 14,5 (antar mph?) i alla fall och då fick jag ju springa på ordentligt (Går på mellan 6,5 och 7). Orkade 15 vändor 30spring/30vila igår och 10 idag (körde benstyrka idag också) så är riktigt nöjd för att vara någon som inte alls kan springa :D

    SvaraRadera