tisdag 6 november 2012

Slut på ångest!

Som alltid när en tenta är färdigskriven infinner sig en nästan lyrisk känsla i mig. Oövervinnelig, en fuck it-känsla för man vet inte ens om man är godkänd men så jäkla lycklig ändå. Idag firade jag att sista tentan för denna kursen är slut med att äta pepparkakor framför några serieavsnitt och pyssla klart mitt svarta linne med paljetter. Imorn blir det en stor städdag, för det ser kaosartat ut här hemma. Inte vidare bra när tentavecka för mig och veckorna innan ett event för Marcus sammanfaller. Då lagas det knappt någon mat, än mindre städas och allra minst tvättas. Så imorn ska jag ta tag i städningen i alla fall.. uschia mig :P Men det är ju grymt skönt när det är klart! Nu när det blir mörkt vid 16 kan man inte hålla på så länge heller, så man får vara effektiv på förmiddagen och kring lunch, så får man slappa efter mörkrets inbrott.

Nä, om jag ska försöka sova. Det brukar bli sena kvällar när Marcus sover i Sthlm, på nåt vis blir jag inte trött om kvällarna när han inte är hemma. Han tråkar väl ut mig så till den milda grad att jag somnar kanske ;)

1 kommentar: