måndag 22 oktober 2012

När väntan känns lång

Idag var jag på min fältskola. Det vill säga den förskola där jag gör min verksamhets förlagda utbildning. Oj säger jag bara! Oj vad jag längtar tills jag är ute i verkligenheten! Alla dessa goa ungar med sina smarta tankar och svar. Så givande det är! Nu vill jag bara sluta men den förbaskade högskolan. Vad jag längtar ännu mer efter är en egen liten knodd. En liten parvel som tultar runt och upptäcker världen.

På tal om något helt annat gjorde jag mitt första försök att göra macarons igår. Det gick helt okej faktiskt. Marängerna hade jag antagligen inne i ugnen en minut eller två för länge och min hallontryffel skar sig för att jag i nåt jäkla moment fick för mig att vispa den. I samma sekund jag började så insåg jag att grädden hade fått koka innan och att den skulle skära sig. Dom ser bra ut iaf ;) smakar bara också faktiskt. Nästa söndag blir det donuts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar