tisdag 18 oktober 2011

Träning < 3


Igår var jag på första passet på två veckor, det blev ett pass med dans då afrodansen var inställd. Helt konstigt pass! Det var en säkert 80-årig tant som var helt befriad från taktkänsla, jag skrattade mig igenom hela passet :P

Och idag blev det 40 min HIIT på gymmet. Så jäkla skönt! HIIT står för Hög Intensiv Intervall Träning, och innebär att jag i detta fallet står på crosstrainern och kör 30 sekunder medeltungt/snabbt och 30 sekunder intensivt. Och så fortsätter jag tiden ut. Det är riktigt bra för att få upp konditionen! Man ligger ofta på lite för hög puls för att det ska vara inom förbränningstadiet, men om man kör lite lugnare än 100% så ligger man bra inom den radien med :)

Så imorn blir det nog gymmet eller nåt jympapass :) Så skönt att äntligen vara frisk igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar