onsdag 14 september 2011


Idag hade jag ingen skola och innan Marcus åkte iväg till Valencia så lämnade han en peng åt mig så jag kunde handla nya krukväxter till lägenheten. Så dagens äventyr blev då att ta mig till Plantagen och införskaffa mig fyra passande krukväxter. Och med tanke på att det blåser halvstorm, småregnar och är runt 5km till Plantagen så valde jag dagen till ära att inviga Eskilstunas kollektivtrafik, bussarna! Och jag har faktiskt klarat mig relativt bra, men eftersom de håller på att bygga om hela Fristadstorget, som är centrum för bussarna, så var det alla möjliga konstiga hållplatser. Och detta gjorde att jag missade bussen jag skulle ta med en minut, och nästa skulle inte gå förrän om en timme. OCH eftersom jag inte kan alla hållplatser och områden i Eskilstuna ännu så klev jag av vid fel hållplats när jag tog en annan buss som skulle ta mig åtminstone relativt nära. Men det hela slutade väl, jag kom till Plantagen, hittade vad jag ville ha och tog sedan bussen hem. Det var dagens äventyr :) När jag kom hem vid 13 hade jag verkligen ingen lust att behöva ta mig ut om ett par timmar igen så jag avbokade danspasset och ställde mig på crosstrainern i 45min i stället.

Imorn blir det en sväng till gymmet, och solning! Mmmmmm så skönt att bara lägga sig i värmen och gosa in sig i svetten :P Nä men det är härligt. Men innan både träning och solning så ska jag faktiskt på jobbintervju för Adecco! Jag hade helt glömt bort att jag under första dagen på MDH skickade en intresseanmälan för extrajobb. Så det ser jag fram emot! Vet ännu inte vad för jobb det är, men jag antar att det kan variera eftersom det är ett bemanningsföretag? Roligt i alla fall :)

Nu ska jag fortsätta kolla lite på tv, se klart ett avsnitt Top Chef och sedan läsa lite litteratur innan jag går och lägger mig. Ingen skola imorn heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar