torsdag 9 juni 2011

Gott och blandat




Tjenamors!

Ja var ska man börja? Har ju hänt så mycket sen jag skrev något vettigt sist. Eller ja, när jag tänker efter så har det inte hänt alls mycket. Jag jobbar vidare på Volvodagarna, det är inte roligt för fem öre men det är ett jobb som sagt. Det är bara att köra på och vara glad att man har någonstans att jobba :) Imorgon är sista dagen där och sen är jag tillbaka på Parken Zoo. Egentligen var jag inte schemalagd förrän 27 juni, men chefen ringde mig idag och undrade om jag kunde jobba i helgen. Och visst kan jag det, jag har ju en del ledigt för DreamHack, så det är lika bra att ta igen dagarna och tjäna in lite "förlorad" lön. Jag ska få äran att vara ansvarig för den största restaurangen i parken under helgen. Känns lite coolt att dom redan ger mig den chansen :) Jag har ju inte jobbat många dagar där, men dom gillar mig ju väldigt mycket verkar det som :)

Det dumma med att jobba i helgen är ju såklart att jag inte får träffa min gosebjörn så mycket :/ och att det inte blir nån crossåkning på lördag :( Hade sett fram emot det som fasen! Banan i Kungsör är jättejättesandig, som kanske syns på bilden här brevid. Den är så sandig att man liksom bara glider runt och cykeln drar åt alla håll samtidigt. Man måste ha ordentligt med fart för att komma nån vart på banan. Men idag har det kommit ett par skurar med ösregn, så banan borde vara hårdare och helt annorlunda och det hade jag verkligen velat testa att åka på. Men jag antar att man får tänka följande; jag kan inte köra cross utan att ha pengarna till den.

Och på tal om pengar så har jag bytt bank till Swedbank, så nu har jag koll på mina fonder :) Ska bli roligt att själv kunna investera i fonder och se hur det går upp och ner.

Nu blir det att borsta tänderna och mysa lite i soffan innan jag går och lägger mig, Marcus jobbar över i Stockholm igen så det blir att sova ensam. Gonatt på er!

1 kommentar:

  1. Den borde komma idag =D senast måndag i alla fall =) Hoppas verkligen att ni kommer!
    Ses snart!
    Kram

    SvaraRadera