söndag 3 april 2011

Träning

Ja idag började jag dagen med en powerwalk, min vanliga runda här i hooden. Och det var väääldigt längesedan jag gick den sist, måste varit i oktober eller nåt sånt. Men idag studsade jag iväg iaf, och det gick över förväntan! Slog tillochmed min egen tid med runt en halvminut, inte så stor skillnad men ändå. Jag trodde att jag skulle ligga efter då jag inte tränat ordentligt.

Jag använder RunKeeper när jag tränar, gratis app som är superbra! Man blir lite mer peppad när man kan se resultaten så svart på vitt. Jag har en perfekt runda som jag alltid brukar ta, så nu fram tills jag flyttar ska jag kämpa för att komma under 40 min. Nästa gång ska jag iaf klara den på 39!

Ska bli roligt att hitta ett par bra rundor i Eskilstuna sen, så jag kan fortsätta. Marcus bor rätt nära ett friluftsområde, så det lär väl bli där man traskar runt sen. Och gymkortet som ligger och bränner i plånboken vill desperat bli använt, längtar helt enkelt till Etuna nu!

Mitt mål med träningen är just nu att dels gå ner i vikt. Marcus gör mig för lycklig för att jag ska reflektera över vad jag äter ;) Så det har minst sagt lagts på ett par trivselkilon som jag gärna vill få bort. Så 6kg ska försvinna, helst innan sommaren! Det klarar jag :)

Sen vill jag kunna springa 2km på under 10min. Polishögskolans fystest nivet. Men jag har två år på mig att klara det så det kommer inte heller bli några problem :) Det är bara att ge sig fan på någonting så klarar man det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar