torsdag 21 april 2011

Långledigt

Skärtorsdag idag och jag har redan haft ledigt sedan i måndags, hur skönt och välbehövligt som helst. Verkligen välbehövligt då jag har haft bihåleinflammation sedan i söndags och har varit allmänt förkyld i två veckor. Börjar tröttna lite smått på att hosta och snora och harkla och knarka ipren. Går ju för fasen åt en karta ipren om dagen känns det som ibland. Men jag hoppas hinna bli frisk snart som attan, har det lugnt och skönt och superhärligt hemma hos föräldrarna hela veckan. Just nu är jag iofs i Göteborg, Marcus är iväg och jobbar hos en kollega och jag hänger lite i lägenheten. Ikväll blir det kött med Gluffs och imorgon bitti åker vi tillbaka till Bottna igen, och då är lastbilen full med alla mina flyttkartonger och kläder och allt såntdär. Snart flyttar jag! Det ska bli så spännande och roligt :)

Nu längtar jag lite efter påsken faktiskt, få ett gottigt litet påskägg och mysa i soffan med en ledig Marcus och bara ha det ännu mer gott än vad jag redan har det! Har redan ett ägg till Marcus som jag fixade redan innan jag åkte till Etuna i fredags, jag försöker alltid att tänka till lite extra med allt jag gör :) Hoppas han uppskattar det, även om det bara betyder att det är lite udda godis i påskägget :P Eller vadå "hoppas han uppskattar det", jag VET att han uppskattar det! Jag vet att han uppskattar mig varenda minut varenda dag :) Min gosebjörn!

Idag ska jag kolla på ett par nya joggingskor, jag tappade ena skon någonstans i Norge i måndags. Klantaliz! :P Det var ändå dags att skaffa ett par nya, men lite surt känns det ju ändå. Hade inte planerat att köpa nya förrän efter DH egentligen. Aja, skönt med nya skor ändå. Funderar på att köpa ett par svarta jobbskor också när jag ändå är igång. Lika bra att köpa dom nu kanske, istället för att vänta. Det kommer ju bli lite extra utgifter nu eftersom lönen inte kommer förrän i maj från Kärraskolan. Och första lönen från Parken Zoo kommer i juni, så jag får hålla ut ett tag. Men jag vet att Marcus mer än gärna hjälper mig om jag ber honom. Det kommer i alla fall bli ett par Asics-dojjor idag, bästa märket när det kommer till joggingskor! Så underbart sköna och hållbara, verkligen grym kvalitet på dom.

Blir nog över huvud taget en eftermiddag på stan, har riktigt mycket lust för lite shopping! Och Marcus kanske tar en vända hos frisören, han behöver klippa sig, min lille lurvas :)

Nä nu ska jag fortsätta chilla i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar