tisdag 29 mars 2011

Tisdag

Ja, jag måste erkänna att dagen inte började på topp över huvud taget. Det var otroligt segt och trögt att gå upp i morse, det var regnigt och grått ute. Nä, ingen hit.
Jag var vikarie idag, och väl på skolan fick jag världens värsta sockerfall mitt under genomgången. Började kallsvettas, det svartnade för ögonen och mådde illa. Höll precis ut hela genomgången och fick sedan sätta mig ner och låtsas ordna med lite papper för att återfå balansen. Men efter det så blev dagen bara bättre! Solen kom ju fram lagom tills jag kunde gå för dagen och det blev en sväng på stan för att hämta upp klänningen jag lagt undan.

Vid 17 kom dessutom en tjej och kollade på lägenheten :) Hon ville jättegärna hyra den 1 maj-7 juni! Perfekt för mig! Yeeeey! Så skönt att veta att man slipper lite av kostnaden på dubbla hyror :)

Imorn blir det föreläsning om kolhydrater 9-12 och efter föreläsningen blir det att stanna kvar i skolan för lite planering inför måndagens kökslektion i stektekniker. Efter planeringen åker jag direkt ut till en kompis för fika. Efterlängtat! Hon har nämnligen varit i England sen årsskiftet för hon har utbytesstudier där, så nu får jag äntligen träffa henne igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar