onsdag 23 mars 2011

Hej hopp!

Hej på er! Här har ni mig, Aliz, lyckligaste tjejen i stan! Har haft en underbar vecka hittils! Kom tillbaka från Etuna i söndags och i måndags kom min fina mammi hit! Och fina Ida-Lovisa! Var så himla mysigt och roligt och underbart att få träffa dom, även om det blev kort. Vi handlade massor av god mat och pratade om Indien och Thailand som vi inte riktigt hunnit göra än. Mamms sov över och på tisdag morgon åkte hon tillbaka till Bottna. Längtar tills det blir påsk och jag ska vara i Bottna med Marcus flera dagar! En hel vecka faktiskt!

Och i tisdags så var det kursavslut på första hem och konsumentkunskaps kursen, vi fick pyssla ihop ett collage om kursen. Vad vi lärt oss och de centrala begreppen som vår undervisning kretsat kring. Hade en riktigt rolig förmiddag med mina kurskamrater som jag börjat trivas riktigt bra med!

Och idag är det onsdag, och det känns som att helgen börjar för mig redan idag! Jag har haft hemmastudiedag hela dagen, så jag har tagit tag i nödvändiga saker. Jag har t ex sagt upp lägenheten, avskrivit mig från Göteborgs Universitet och ansökt till förskoleprogrammet på Mälardalens Högskola. Riktigt rolig och produktiv dag känns det som. Ser fram emot flytten och allt vad det innebär. Nya kontakter, nya miljöer, nya erfarenheter. Min framtid ser riktigt spännande ut tycker jag!

Imorgon tar jag tåget till Stockholm vid 15 och är framme vid 19. Då blir det fika med Mumin som jag inte träffat på hur länge som helst känns det som, och det blir aldrig av att vi ses heller. Alltid nåt som kommer ivägen! Men nu så :) Denna gången blir det fika tills tåget från Sthlm till Etuna går. Jag ska faktiskt sova själv i Etuna imorn :O Lite läskigt men det är dags att vänja sig kanske :P

Ha det bra nu och hoppas ni är lika lyckliga som jag!

1 kommentar: