måndag 17 januari 2011

Kvällstankar

Ligger och försöker skingra tankarna, svårt att somna med så mycket som snurrar runt i skallen.

Varför tror jag att folk ska tycka illa om mig ett prata bakom min rygg om jag skulle ta ett sabbatsår? Alla gör det ju, många pluggar inte vidare alls men klarar sig kanon ändå. Varför måste jag plugga massa år "bara för att"? Jag har intalat mig själv att jag måste det iaf, men nu har jag verkligen ingen lust med det längre, skolan ger mig ingenting. Den ger mig långt ifrån så mycket som den borde i alla fall.

Det var inte roligt att komma hem till post om bestod av räkningar och skuldbesked från CSN. Men men, jag smider stora planer för mitt liv. Och jag tror det kan bli jävligt bra dessutom!

Nu måste jag försöka sova! God natt på er!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Fortsätt smida, det är ditt liv ju. Och lev mendan du smider, det ska man också komma ihåg. Vi är många här som tar emot om du skulle falla vet du.

    SvaraRadera
  2. Med en så klok och trygg pappa, vågar du följa din inre kompass. Ta de nödvändiga besluten för ditt liv, utan att snegla på andra och på vad dom fiktivt tänker.

    Du har en så fin presentationstext också som jag nog måste sno av dig och ge till osäkra unga tjejer jag möter. Det finns växtkraft i den.

    Lycka till, Aliz, med det beslut du tar.

    /Eva

    SvaraRadera